Det här med å sticka ut...

..kan man se på väldigt olika sätt.
Men för mig är sticka ut när man vågar ta ett kliv från mängden och stå för att man inte är som alla andra.
Man kan sticka ut på både ett positivt och ett negativt sätt, men man sticker ändå ut.
Tillexempel Kisssie, hon sticker ut, hon vågar lägga upp lite mer vågade bilder och ha kanske lite starkare åsikter än vissa andra. Hon sticker ju ut genom hennes sätt å vara. Men det betyder inte att hon sticker ut på ett positivt sätt, men hon skiljer sig ändå från mängden. Jag menar, finns det någon som tycker att hon är som alla andra? haha nä..

Men det finns ju oxå sånna som sticker ut på ett bra sätt, tilllexempel Ana-gina.
Hon ger oss åsikter, smarta åsikter, som jag tycker folk ska försöka lyssna på. Hon ger oss ett ideal på tjejer som är bra. Till skillnad från Kissie som nästan lite smutsar ner tjejers ideal.
Men Ana-gina visar genom sina texter och videosar att allting inte är så big deal liksom. Hon är kanske inte världens smalaste , jag tycker hon är jätte fin verkligen! Men hon liksom kan stå för att hon inte är HELT perfekt, för det är ju ingen right? Jag tycker det är så bra att det finns sånna människor som henne. Hon är (tycker jag) ett bra exempel på en smart människa. Hon sticker oxå ut, & på ett positivt sätt.

Men jag då, som är vilken tjej som helst här ute världen som kanske ingen igentligen orkar med, jag har ingenting emot att sticka ut, även fast jag inte gör det. Ska jag säga varför jag inte gör det? Jo för jag har samma stil som alla andra, "bloggstilen". Och ska jag säga varför jag har den stilen? Jo för jag älskar den, det är liksom jag bara. Och jag klär mig inte med den sortens av kläder bara för att jag inte vågar sticka ut, utan för att jag tycker om den. Och så tycker jag att alla mäniskor ska göra. Vara så som man vill vara, oavsett hur man vill vara.

Sen stör jag mig lite på människor som sticker ut bara för att dom inte vill vara som alla andra, asså dom köper dom kläderna som dom igentligen inte tycker om och som ser väldigt "konstiga ut" BARA för att dom ska se annorlunda ut från mängden. Det tycker inte jag är att sticka ut, det tycker jag är att "vilja vara konstig". Sticka ut gör man genom att man använder saker som man trivs i och har åsikter som man verkligen tycker, som kommer från hjärtat. Inte tycka på ett visst sätt bara för att ingen annan gör det. jag mena , det gör inget om man inte tycker att man skiljer sig från mängden. För ni vet ju att ni alltid kommer göra det oavsett om ni inte vill det. Eftersom alla har sitt sätt att vara unika på, och skilja sig från mängden, det är en gåva vi alla har, att helt enkelt vara unika utan att man försöker.

Kom ihåg att du är unik precis som du är!


Kommentarer
Postat av: sofia<3!

så rätt :)!!<3

älskar dig <3!

2011-04-27 @ 12:15:09
Postat av: nor

bäst e du <33 varför kom du nt till skolan förresten? bara undra ;) kramz

2011-04-27 @ 18:35:03
Postat av: Johanna ♥

du har så rätt ;)

älskar dig♥ kram

2011-04-29 @ 20:19:04

Kommentera detta inlägg

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0